Optimize 360
Optimize 360 kan være en uvurderlig hjælpende hånd i processen om at optimere dine hjemmesider, så du skaber et stærkt udgangspunkt for personlige, skræddersyede oplevelser for dine kunder.
Hvad er Optimize 360
Optimize 360 er Googles optimeringsværktøj til virksomheder, der ønsker at skabe bedre oplevelser for sine hjemmesidebesøgende. Med Optimize 360 har du mulighed for at teste forskellige variable på dine hjemmesider for at få indblik i, hvor der kan optimeres med henblik på at forbedre konverteringsraterne.
Det kan desuden være nyttigt til at skabe en skræddersyet oplevelse til den enkelte kunde ved at have fokus på bestemte brugersegmenter. Du kan tilpasse din kommunikation til forskellige målgrupper med hjælp fra detaljerede data fra Analytics 360, som også hører under Google Marketing Platform.
Hvad kan Optimize 360
Optimize 360 gør det muligt at afprøve forskellige versioner af dine hjemmesider for at teste, hvilken der fungerer bedst for at opnå den bedste konverteringsrate. Via hjemmesidetests – såsom omdirigeringstests – kan du opfange eventuelle problemområder, der trænger til en kærlig hånd for i sidste ende at kunne levere den bedste oplevelse til dine kunder.
I Optimize 360 kan du gøre brug af det visuelle redigeringsværktøj, hvor du nemt og effektivt kan lave simple tekst- og billedændringer. I forlængelse af dette kan du også foretage mere avancerede ændringer i HTML- og JavaScript-editor. Desuden kan du forene dine indsamlede data og indsigter fra Analytics 360 med Optimize 360 for de mest optimale resultater til dine hjemmesider.
Netop samspillet mellem Optimize 360 og Analytics 360 åbner op for et væld af muligheder. Disse to værktøjer kan nemlig være med til at optimere oplevelsen for dine kunder, når de slår et smut forbi en af dine hjemmesider. Ved hjælp dine allerede etablerede målgrupper i Analytics 360 kan du skabe tilpassede oplevelser for bestemte brugersegmenter – helt uden at skulle opbygge disse målgrupper på ny. Du kan for eksempel også udføre tests rettet mod specifikke undergrupper af kunder. De detaljerede oplysninger om kundeadfærd og segmentering fra Analytics 360 gør det altså muligt at forme en skræddersyet, personaliseret oplevelse til hver kunde.
Sammenlignet med den gratis standardversion af Optimize tilbyder Optimize 360 et væsentligt højere niveau af skalerbarhed. Mens det gratis værktøj kun tillader, at du udfører fem tests i forhold til ændringer og optimering af dine hjemmesider ad gangen, kan Optimize 360 køre hele 100 tests på én gang. Dette er i den grad fordelagtigt for virksomheder med hundredvis af sider, de gerne vil optimere uden for meget ventetid.
Hvorfor vælge Optimize 360?
Optimize 360 kan være en uvurderlig hjælpende hånd i processen om at optimere dine hjemmesider, så du skaber et stærkt udgangspunkt for personlige, skræddersyede oplevelser for dine kunder. Med data og indsigter fra Analytics 360 kan du fokusere på specifikke brugersegmenter og eksperimentere med forskellige variable for at få indblik i, hvilken indflydelse ændringer har på dine kunders adfærd. Det kan være med til at forbedre din konverteringsrate, da du kan identificere potentielle mangler eller problemområder, som du derefter kan handle på i Optimize 360.