Campaign Manager
Campaign Manager er Google Marketing Platforms adserver. Denne kan anvendes af annoncører til kampagne- og annoncestyring.

Hvad er Campaign Manager
Campaign Manager er Google Marketing Platforms adserver. Denne kan anvendes af annoncører til kampagne- og annoncestyring. Med Campaign Manager ved hånden får du en hel række redskaber i værktøjskassen, som kan assistere dig i at administrere dine digitale kampagner på tværs af flere platforme – herunder bl.a. annoncevisninger, måling og rapportering.
Det giver dig mulighed for at centralisere styringen af dine annoncer, så du kan hoste dine aktiviteter fra ét og samme sted. Desuden er Campaign Manager nyttigt til at målrette dine annoncer, og samtidig danne et overblik over din kampagnedata.
Hvad kan Campaing Manager
Campaign Managers forskellige funktioner inkluderer bl.a. Trafficking, som kan bruges til at administrere dine annoncer på tværs af forskellige medier og platforme fra ét centralt sted.
Dette er især en fordel, hvis du gerne vil skabe en klar sammenhæng i dine annoncer på tværs af forskellige platforme – og hvem vil ikke gerne det? Campaign Manager kan nemlig være med til at understøtte et ensartet udtryk uanset, om der er tale om annoncering på f.eks. YouTube, online video, display eller apps. Netop denne funktion er ligeledes med til at sikre, at du som annoncør kan spare tid på administrative opgaver og i stedet fokusere på at skabe værdi for dine kunder og optimere dit annonceindkøb.
Dernæst består Campaign Manager også af funktionen Reporting, som er et værktøj til at se data for de annoncer på tværes af platforme, som bliver afviklet gennem Campaign Manager. Med Reporting organiseres data på en brugbar og hensigtsmæssig måde, så du kan få et indblik i dine annoncers performance samt opnå indsigt i, hvilken rolle bestemte platforme spiller i dine konverteringer. Ligeledes kan du holde øje med, at medierne leverer de visninger du har købt hos dem. Du kan tracke alle typer konverteringer fra forskellige stadier i kunderejsen, og ved at spore kliks og visninger kan du danne dig et billede af, hvordan dine annoncer klarer sig.
Endvidere indeholder Campaign Manager funktionen Verification, der er bygget til at hjælpe dig med at holde styr på dine annoncevisningers generelle adfærd. På den måde kan du opfange eventuelle fejl i forhold til tagging og dermed sikre dig, at dine annoncer vises korrekt, så det stemmer overens med dine ønsker og forventninger.
Hvis der rapporteres om en fejl, har du mulighed for at ændre din annonce, som efterfølgende vil opdateres på tværs af alle platforme. Dermed kan eventuelle fejl korrigeres hurtigt og nemt, og beslutningstagen kan ske løbende uden problemer. Hvad angår publicering af annoncer, kan disse også gå live inden for kort tid i Campaign Manager.
Hvorfor vælge Campaign Manager?
Alt i alt er Campaign Manager nyttigt til at centralisere dine aktiviteter for at skabe en rød tråd i din annoncering. Ved at samle administreringen af dine annoncer kan du strømline dine kampagner og sikre, at det bliver vist på den rigtige måde til den rigtige kunde på præcis den rigtige hjemmeside. Du kan opnå værdifuld indsigt i effektiviteten af dine annoncer ved at måle på kliks, visninger og konverteringer. Derudover kan du løbende optimere dine annoncer ud fra den mængde data, Campaign Manager forsyner dig med, og dine opdateringer integreres på tværs af alle platforme.